nedeľa 3. júla 2016

Marocký íl značky Soaphoria + 2 DIY recepty na pleťové masky | Girl Goes Bio

V poslednej dobe si veľmi rada zarábam vlastné ílové pleťové masky. Má to viacero super výhod, jednak viete presne, čo do masky dáte, môžete ju upraviť podľa aktuálnych potrieb vašej pleti a je to takisto výborná forma relaxu :). Dnes by som vám preto rada predstavila moju základnú prísadu do pleťových masiek - marocký íl od prírodnej kozmetiky Soaphoria. V článku takisto nájdete aj moje dva obľúbené DIY recepty s použitím tohto ílu, ktoré sú naozaj jednoduché a majú skvelé účinky na pleť. Tak poďme na to!
Soaphoria marocky il rhassoul

Marocký íl, taktiež známy aj ako rhassoul, je íl tehlovo-červenej až hnedej farby pochádzajúci z marockého pohoria Atlas. Ílový prášok je veľmi jemne namletý a bohatý na množstvo minerálov, hlavne kremík, horčík a železo. Pre svoje unikátne zloženie je veľmi obľúbeným prírodným produktom pleťovej a vlasovej starostlivosti. Marocký íl pôsobí antibakteriálne, čistí póry, vyťahuje nečistoty a takisto vplýva pozitívne na zjednotenie tónu pleti. Aj keď je vďaka svojim antibakteriálnym účinkom veľmi vhodný pre mastnú a aknóznu pleť, marocký íl takisto znižuje prejavy suchej pleti, vyživuje ju a napriek potláčaniu akné, ju vôbec nevysušuje.

Soaphoria rhassoul clay

Vyskúšala som už viacero ílov a musím povedať, že ten marocký je podľa mňa najlepší. Väčšina ílov mi pleť dosť vysúšala, a keďže som čítala na ten marocký len samú chválu, rozhodla som sa ho vyskúšať. Vybrala som si marocký íl od značky Soaphoria, ktorej produkty veľmi rada používam a ani tento nie je výnimkou. Íl sa veľmi dobre rozmiešava, vôbec sa netvoria hrudky. Po zmiešaní či už s vodou, kvetovým hydrolátom alebo tekutinou XYZ, vytvára krásnu krémovú konzistenciu, ktorá sa veľmi ľahko nanáša na pleť. Marocký íl používam prevažne do pleťových masiek, ktoré aplikujem raz do týždňa. Dá sa bez problémov použiť len s čistou vodou, ale ja preferujem zmiešanie s hamamelovou kvetovou vodou, ktorú som vám spomínala v predchádzajúcom článku alebo s jablčným octom. Moje obľúbené recepty nájdete na konci recenzie :). 

Marocky il soaphoria rhassoul

Maska s marockým ílom sa nanáša ľahko a vôbec nesteká, treba však odhadnúť dobrú konzistenciu a pomer tekutina:íl. Masku nechávam pôsobiť 15 až 20 minút a nikdy ju nenechám úplne vyschnúť. Buď nanesiem hrubšiu vrstvu alebo ju jemne navlhčím, keď vidím, že už začína schnúť. Po uplynutí času masku zmyjem vlažnou vodou, tonizujem kvetovou vodou a namažem krémikom alebo pár kvapkami oleja podľa vlastného vkusu :). Pleť je po maskovaní vyčistená, hydratovaná a príjemne vyhladená. Póry sú vyčistené a viditeľne stiahnuté. Používanie marockého ílu sa mi veľmi osvedčilo aj v boji proti akné, íl vyrážky vysuší a minimalizuje začervenanie. Keďže pôsobí antibakteriálne, potláča aj ich výskyt. 

Marocký íl má všestranné využitie. Dá sa použiť na pravidelné čistenie pleti vytvorením pasty s vodou a vmasírovaním do pleti, čo sa mi úspešne osvedčilo, avšak na tento účel mi stále viac vyhovuje pleťový olej alebo čistiaci gél. Ak som však v núdzi, použijem aj íl. Ako som už spomínala, marocký íl je vhodný aj na starostlivosť o vlasy. Dá sa použiť ako šampón, avšak k tomu som sa ešte neodvážila, keďže mám dosť dlhé vlasy a s práškovými šampónmi si veru nerozumejú. Okrem pleťových masiek ho veľmi rada používam do vodného kúpeľa, po ktorom je pokožka hladká a hydratovaná. 

Marocký íl značky Sopahoria som si kúpila na stránke výrobcu Soaphoria.sk, kde stojí 7,90€. Tento íl je drahší ako ostatné íly, avšak podľa mňa je z nich najkvalitnejší a rozhodne ho odporúčam vyskúšať.



Dva DIY recepty s použitím marockého ílu 

(môžete použiť aj iný, napr. bentonitový):

1. Ílová maska s čajovníkom vhodná hlavne na aknóznu pleť
Čo budeme potrebovať:
  • 1 -2 ČL marockého ílu (Rhassoul Clay)
  • 2 -3 kvapky čajovníkového oleja (Tea Tree Oil)
  • hamamelovú kvetovú vodu (Witch Hazel) - pomaly primiešavame k ílu, kým nezískame krémovú konzistenciu
Doba pôsobenia: 15 - 20 min
Clay mask with rhassoul witch hazel and tea tree oil

Táto maska je výborná na problematickú pleť. Marocký íl pleť vyčistí a zároveň hydratuje. Hamamelová voda má sťahujúce, protizápalové a hojivé účinky plus čajovníkový olej pôsobí antibakteriálne, protiplesňovo a protizápalovo. Maska má príjemný chladivý účinok. Na konci ju zmývam vlažnou vodou.

2. Ílová maska s medom a jablčným octom vhodná pre všetky typy pleti:
Čo budeme potrebovať:
  • 1-2 ČL marockého ílu (Rhassoul Clay)
  • 0,5 ČL medu (najlepšie domáceho)
  • jablčný ocot (najlepšie v bio kvalite) - primiešavame k ílu, kým nezískame krémovú konzistenciu
Doba pôsobenia: 15 - 20 min
Rhassoul clay mask with apple cider vinegar and honey

Táto maska je vhodná pre všetky typy pleti. Má jednoduché ale veľmi účinné zloženie. Okrem blahodárneho marockého ílu obsahuje med, ktorý má výborné dlhodobé hydratačné účinky a takisto pôsobí antibakteriálne a protizápalovo. Jablčný ocot zas stimuluje regeneráciu pleti, vyrovnáva jej pH a potláča tvorbu akné a vrások. Vďaka prítomnosti medu má maska zaujímavú konzistenciu a nikdy úplne nevyschne. Ak ju nechám pôsobiť 15 až 20 min, zmyjem ju vlažnou vodou. Niekedy ju však nechám pôsobiť ešte dlhšie (30 - 35 min) a maska vtedy jemne stvrdne a je možné ju zlúpať jemným trením dlaní po tvári. Odstraňovanie tak nie je vôbec náročné a nevyžaduje zdĺhavé zmývanie, vďaka čomu masku preferujem a v poslednej dobe ju používam najviac.
Rhassoul clay mask with honey and apple cider vinegar

Zarábate si doma masky? Ak áno, aké sú vaše obľúbené recepty?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...